مطالب
دسته بندی

چگونه کارمند خوبی باشیم؟

  • 29 شهریور 1399

 

اکثر ما می خواهیم یک کارمند نمونه باشیم و در کارهایمان پیشرفت کنیم؛ با این حال، برای موفق و عالی بودن در کار، مسئله صرفاً خوب بودن در آنچه شما انجام می دهید نیست.

ما در این مقاله، به شما نشان خواهیم داد که چگونه مهارت ها و نگرش مثبت را در خود رشد دهید و در یک کلام چگونه در محیط کار، بهترین باشید.

 

1- یاد بگیرید که چگونه کار خود را به خوبی انجام دهید.

بین اینکه شما کاری را انجام دهید و اینکه شما به خوبی و با افتخار کارتان را انجام دهید، تفاوت وجود دارد. تلاش های فوق العاده ای انجام دهید و اقدامات لازم را برای پر کردن هر گونه حفره تحقق بخشید، همه اینها به شما کمک می کند که در کار خود بدرخشید.

 

2- سخت کار کردن

به نظر می رسد که فقط وانمود کردن انجام کار، به اندازه کافی در بعضی از شرکت ها رواج داشته باشد، اما از آن دوران مدت ها گذشته است امروزه، شما نه تنها باید کل روز با (رسیدن به موقع و عدم خروج زودهنگام) خود را نشان دهید، بلکه باید طی یک روز، کامل کار کنید. تماس های شخصی، ایمیل ها، مسیج ها و موارد مشابه را به حداقل برسانید.

 

3- حرفه ای عمل کنید

مهم نیست که کار شما چیست، مهم این است، که جدی باشید و بر آنچه انجام می دهید متمرکز شوید و در همه شرایط، حرفه ای عمل کنید. زمان و مکان تفریح وجود دارد، ولی جای آن محل کار نیست. حرفه ای ها قوانین را دنبال می کنند و مؤدبانه، دوستانه و متعهد هستند. عملکرد حرفه ای نیز، چاشنی مناسبی برای کار شما است.

 

4- نگرش مثبت را بیان کنید.

داشتن و به دست آوردن یک دیدگاه مثبت، بسیار مهم است. مردم همکاری و کمک به همکاران با نگرش مثبت را دوست دارند. افراد با نگرش های منفی، در جهان همه را در اطراف خود کسل می کنند .

 

5-ابتکار عمل

شما ممکن است در کار خود بسیار خوب باشید و این حائز اهمیت است؛ اما آیا تا به حال سعی در برطرف کردن محدودیت کاری خود داشته اید؟

 

6- بازیکن خوب کار گروهی باشید.

امروزه برای موفقیت بیشتر در اکثر مشاغل، باید کارکنان اهل کار تیمی خوب نیز باشند. بررسی چگونگی کارتان در کارگروه ها، ارتباطات، روابط کاری، موفقیت (و شکست) گروه را بررسی کنید. برای بررسی واقعیت، ممکن است در نظر بگیرید که از تعداد کمی از هم گروهی ها برای به دست آوردن نتیجه درست درخواست کنید.

 

7- رئیس خود را بشناسید

لازم نیست که با رئیس خود صمیمی باشید؛ در حقیقت، شما حتی نیازی به دوست داشتنش نیز ندارید. به عبارت دیگر، بهتر است بدانید که رئیس شما چگونه فکر، عمل و مدیریت می کند. بهتر است که عملکرد خود را به سطح انتظارات و خواسته های وی برسانید.

 

8-کارفرمای خود را بشناسید.

بعضی از افراد، سال ها کار خود را انجام می دهند، بدون این که واقعاً کارفرماهای خود را بشناسند یا درک کنند.

 

9- تمرین انتقاد، سازنده و منصفانه 

یکی از سخت ترین مسائل برای همه ما این است که چگونه با نقد سازنده برخورد کنیم و چگونه از این انتقادات برای بهبود عملکرد خود در کار استفاده کنیم. بعضی از کارفرمایان واقعا عیب جو هستند و مایلند همه چیز را طبق روش خود انجام دهند یا کلاً انجام ندهند؛ اما اکثر کارفرمایان به راحتی بازخوردی نشان می دهند که شما بتوانید کار خود را بهتر انجام دهید؛ بنابراین می توانید در کار خود پیشرفت کنید.

 

10- رشد روابط

داشتن دوستی در محل کار با بعضی از افرادی که با شما یا نزد شما کار می کنند، معمولاً یک عنصر مثبت در رضایت شغلی است که موجب ایجاد انگیزه بیشتر برای انجام کار می شود. فقط مطمئن شوید با افرادی که مثل شما، بر بهبود کارهای خود متمرکزند، دوست شده اید.

 

11- فرصت های یادگیری مهارت های جدید را از دست ندهید.

هر چه بیشتر به یک کار مشغول باشیم، بیشتر احتمال دارد که از آن خسته شویم شاید باید فقط در حال حرکت بود. یک راه حل این مشکل، استفاده از فرصت ها برای تحصیلات و آموزش هایی است که کارفرمایان آنها را ارائه می دهند.

 

12- بخشی از راه حل باشید.

آن همکاری نباشید که همه از وی متنفرند یعنی کسی که همیشه سریع به مشکلات (در حالی که هیچ راه حلی ندارد) اشاره می کند؛ بلکه در عوض، تا حد ممکن، تلاش کنید که یک حلال مشکل باشید. حلال مشکلات بودن، یک مشخصه ارزشمند در محل کار است.

 

13- اجتناب از سخن چینی

گفتن ندارد اما ما به هر حال آن را می گوییم: همیشه بهتر است که یک گوش، در باشد و دیگری دروازه؛ مهم نیست که شما چقدر کارمند خوبی باشید؛ شناسایی فرد سخن چین، به سرعت رخ می دهد و منجر به از دست رفتن موقعیت شما در مقابل رئیس و کارفرما می شود. همچنین شما را از تمرکز بر کارتان، دور خواهد کرد.

 

14- داوطلب پروژه های جدید باشید.

این که آیا به دنبال کارهای کوچک خود باشید یا سعی کنید با همراهی رئیس خود به برخی از امور جدید رسیدگی کنید و برای انجام کار و مسئولیت های بیشتر داوطلب شوید، می تواند منجر به افزایش رضایت شغلی، عملکرد بهتر در کار و شاید حتی جهت دهی جدیدی برای حرفه شما شود.

 

15- آموزش کارمندان جدید و کارکنان جوانتر

یکی از بزرگترین تجربیات در محل کار، زمانی است که یک کارمند ماهر، مربی یا داوطلب آموزش به کارمندی کم تجربه و یا یک نیروی استخدامی جدید می شود. کمک به کم تجربه ها و تازه کارها برای یادگیری، شما را به رضایت شخصی عمیق می رساند و کمک می کند که منحصر به فرد باشید.

 

بازتاب نهایی پیشرفت در کار برای کارمند نمونه

برای اکثر ما، مهم است که برای کسب موفقیت در کارهایمان تلاش کنیم، تا بهترین کارمندی باشیم که می توانیم. این لزوماً به معنی تحت تأثیر قرار دادن کارفرمایان و به دست آوردن ارتقا نیست، (هرچند شما ممکن است مایل باشید که در این راه هم قدم بگذارید) بلکه بیشتر داشتن یک حس موفقیت، برای به خوبی انجام دادن یک کار است.

در نهایت، به یاد داشته باشید، زمانی که در کاری تازه وارد هستید، یا یادگیری یک وظیفه جدید را بر عهده دارید، همیشه بهتر است سؤال کنید، حتی تکرار سؤالات مشابه تا زمانی که به طور کامل پاسخ را در یابید، بهتر از انجام دادن کورکورانه کارها است؛ زیرا ممکن است منجر به نتیجه ای خجالت آور شود، که فرصتی برای جبران آن نباشد.

به یاد داشته باشید که دیگر چیزی به عنوان امنیت شغلی وجود ندارد، پس با پیروی از نکات این مقاله، به یک عضو غیرقابل چشم پوشی از تیم سازمانیتان تبدیل شوید.

Top